cestování a výpravy po zemích, městech, vodách pod plachtami i s pádlem v ruce, lukostřelba a jiné aktivity

Velké Dářko – MČR 2016

Darko_2016_01

čtvrtek 30.6.2016 – večer

Nastavuji červnový trim. Řekl bych, že to pořád ještě není ono. Tedy minimálně ze břehu – nemůžu nutit kosatníka, aby chodil na vodu za tmy. Rozebírám s Karáčem pozitiva a negativa trimu.

Darko_2016_13Darko_2016_07Darko_2016_06

pátek 1.7.2016

Nefouká. Ladím a vytvářím červencový trim. Zdá se, že mé bezdrevské úpravy by mohl mít zajímavý dopad. Ale netuším jaký. Darko_2016_04

Beru Marťase na vodu, i když se jedná jenom o vánky. Chci mu dopřát to potěšení být se mnou na lodi. Nejen, že mu tak můžu ukázat, co po něm budu chtít zcela jasnými příkazy typu „zatáhni za ten modrý provázek“, „uvaž žlutý špagátek“ a „koukej si sednout na svoje!“, ale i předvést některé taje kormidelnického mistrovství – jako třeba dělat halzu na opačnou stranu a také na jedny plachty udělat otočku 345° (to je obrat, nikoli teplota). Bohužel se zepředu ozývá jenom mrmlání na téma nejasných příkazů a keců, takže nedoceněný se raději vracím na břeh.Darko_2016_16

Odpoledne se pokoušíme o rozjížďku. A opravdu – stále nefouká. Sice jsme vyjeli za pěkného a stabilního větru, který hezky ustal, jakmile se flotila dostavila k prámu. Chvíle očekávání a chvíle remcání a chvíle odplouvání zpět.Darko_2016_09

Jdeme se vykoupat s registrovaným členem našeho sdružení – Kubovou lahví rumu. Moc hezky jsme si zaplavali.

Darko_2016_08

Sumčí hranolky byly předehrou grilování a to bylo zase předehrou hraní a zpívání, které bylo předehrou výborového mítinku mezi druhou a třetí ráno.

Darko_2016_03Někdy se to mistrovství světa probrat musí, když je toho ježdění přes den tolik!

Darko_2016_15

sobota 2.7.2016

Darko_2016_14No jo, fouká. Ani to tak ze břehu nevypadalo. Je to stálý vítr 6-8m s nárazy až 10-11m. Moc hezky jezdíme u lajny ve skluzu. Hned při první rozjížďce se nám po halze hezky zamotává spinakr, takže ho můžeme, omotaného okolo kosatky, ukázat všem. Zase jsme se aspoň necvakli jako Broňa. A tahání se nezalekli, ani když loď naskakuje do skluzů. Stažením se sice rozmotal, ale to už jsme byli na červené. Stoupání nám šlo docela dobře, i když u „bílé“, která byla růžová, to byla loterie. Vykouzlili jsme z toho 7. místo – nic tragického – tedy až na ten cíl, v šířce 5m a to ještě nikoli kolmo na nás, ale podélně, tak jsem ani netušil, zda dojíždět seshora nebo zespoda. Další rozjížďku už jezdíme v přední polovině pole a na červenou vezeme moc hezkou 5-ku, jenomže musíme stahovat brzy spinakr, abychom to stihli, do toho změna a halza, takže musíme dát místo Fredymu a Broňovi a přijíždějícím Evropám. Ti nás zastíní, takže plachty nemají vítr a cíl je pro změnu sice zase úzký, ale naprosto proti větru. Předjíždí nás další tři „vorcky“ a tak jsme bohužel desátí. Třetí rozjížďku ruší v půlce, když jsme zase někde kolem 4-5 místa po halze – víc to naštvalo Kubu, který byl jen kousek za námi. Karel s Honzou jedou na břeh, stejně tak Matěj s Vaškem – ulomili kormidlo – při návratu s náhradním se pro jistotu cvaknou. Přestavěná trať a nám to frčí, na stoupačku se držíme s Milem, Michalem i Hančou, Milo se pak cvaká do návětří – dojíždíme šestku za Sekačkama a spokojenost. Poslední čtvrtou rozjížďku po zrušení startujeme na černou (nebojím se toho a jdu na hranu) a stoupáme skvěle, tak tak dojedeme na bílou pravobokem, ale držíme čtyřku, to je dobré, ačkoli na zaďák maličko ztratíme, tak víc ztrácíme přejetím od mělčin, ale ještě to jakž takž doženu a točíme na šestém místě. Jenomže poslední dech na zaďák nám vzal Michal a tak čekáme, než nás dojede Fredy a za ním Karel s Honzou. Držím vnitřní a naštěstí poslední dech na červené vyjde pro nás, točíme s lehkým náskokem. Až… až na to, že cíl zase postavili do mělčin a kromě toho, že nám spadla spinakrová otěž pod loď, tak v tom souboji s Fredym škrtneme několikrát o dno, to nás zpomalí a Fredy nás těsně před cílem předjíždí. Celkově ale moc hezký ježdění a tělocvik. Buchance, skluzy, změny větru a nervozita před blížící se bouřkou. Jdeme na břeh, zakrýváme loď a dává se do deště.

k čemu tohle slouží?

k čemu tohle slouží?

Darko_2016_11

Darko_2016_02

Sedíme pod party stanem, dohadujeme s Ríšou, že už na vodu nejdeme, a po jeho odchodu práskne blesk tak do sto metrů od nás. Vyměníme si prádlo, počkáme až se vyjasní a jde se grilovat.

Darko_2016_18Darko_2016_20

neděle 3.7.2016

snídaně

Fouká a na vodě se dělají takové ty bílé věci. Vítr vane opačně než včera.

Darko_2016_10

Skluzy na lajně. Ríša startuje, ač nejsme ještě všichni. To vyhovuje Karlovi s Honzou, ale i nám, kteří za nimi za Michalem a Milem točíme bílou. Po halze je za námi 50m Karáčo a dalších 50m Fredy. Bohužel se nám spinakrové otěže zamotaly do ráhna, znovu halzujeme a rozmotáváme – dostáváme se mezi Karáča a Fredyho. Ještě ale dáme skluz se spinakrem a točíme. Stoupačka skvělá. Zaďák jedeme s vyjetím na pravou stranu a teprve pak odhalzujeme. Pomohlo nám to. Předjíždí nás na červené Hanka, ale to nevadí, máme pěknou šestku. Ale Honza s Karlem ujeli dvojku! Škoda těch trablů se spinakrem – byli bychom s tím náskokem čtvrtí! I další rozjížďka se daří – po halze naskakujeme do skluzu a moc hezky to „valí“. Povedlo se nám to a před cílem dáváme Michala a Karáčo je o pouhou vteřinu před námi a Hanka o deset! Ubojovaná čtyřka! Další dobrý start a skluzy na bočáky a dáváme pohodovou pětku s tím, že se držíme „velké čtyřky“. Fakt to jede a stoupá (i když asi na pravobok – zdá se – trochu líp).

Poslední rozjížďka před kterou se mi stala nepříjemná věc – kosatník mi dal napít čaje ve kterém nebyla ani kapka rumu. Takže start pokažený, jsem bez větru a propadáme. Musím manévrovat prostředek a tak točíme hodně vzadu. Nepomáhá ani utichající vítr a tak je druhá stoupačka loterie – zkouším jet vlevo k lesu, jestli se tam neudělá drobný výtah s dýzou. Neudělal a tak nám tahle stoupačka nepomohla, ale Hance dopomohla k titulu – bylo to o tom, komu a jak vyjde „proužek“. Šli jsme na risk a nevyšlo to – navíc ploužení na zaďák bylo o nervy. Po dojezdu do cíle, návrat na břeh, jako obvykle, ve skluzu. K tomu není co dodat.

Končíme celkově sedmí. Dobré umístění, ačkoli nám to rozhodla poslední rozjížďka – být před Honzou s Karlem a před Sekačkami, mohlo to být celkově páté místo. Dva dny krásného jachtingu, vožení, skluzů, závodění.

No a samozřejmě spokojenost – „červencový trim“ a schopný lehký kosatník!!!