cestování a výpravy po zemích, městech, vodách pod plachtami i s pádlem v ruce, lukostřelba a jiné aktivity

Liptovská Mara 2016

sobota 13.8.2016

Ráno je zima a nefouká. Adam nám dává instrukce k lodi a tak ji tak nějak rozumně nastrojíme. Dáváme nějaké to pivko, ale po nástupu, který je v jedenáct, se uklidíme do zázemí a dál popíjíme. Je tu pěkná účast – jedenáct Vaurienů. Kolem poledne se jde na vodu. Vypadá to, že nefouká, ale nějak odrazíme. Zajímavé je, že ať dělám, co dělám, loď splouvá. Nakonec si nějak uvědomí, že je loď a pohne se kupředu. A kupodivu jede. Start. Docela nám vyjde, jedu levé křídlo, jak jsem chtěl a dostávám se docela dobře na bílou, otáčím pod Lubošem. Loď je zmatená, neví, co se od ní čeká, a tak začíná opět splouvat. Tak se otočím a znovu najíždím. Loď je zmatená a tak otře bójku (jsem rád, že ji vůbec nepodplula), takže točím třistašedesát. A pak spinakr a to už se loďka chytá a smažíme to dolů, ač někde na konci startovního pole jedenácti lodí. Stoupačka nám vyjde a tak točíme docela v pohodě a na zaďák se dostanu do vnitřní a přes všechny ty peripetie jsme nakonec čtvrtí, což je skvělé na tak pokaženou první stoupačku. Chystáme se na další start a zjišťujeme, že se spinakrový výtah zasekl. Děláme, co můžeme, ale je to marné – nefunguje. Tak pojdeme bez spinakru. Dobrý start, ale co naplat, nakonec je to páté místo – přeci jenom, spinakr chybí. Vítr sílí. Další rozjížďky máme skvělé starty a stoupačky. Na bočáky ztrácíme výrazně – na zaďáky už tolik ne. Takže máme, když jedeme zpět na břeh, tři čtyřky, pětku a dokonce trojku – a to bez podpory spinakru – ačkoli některé lodě jezdily se spinakrem ve skluzu. Naprostá spokojenost. Na břehu opravím loď – výtah spinakru a nakonec si i zapíšu všechny nastavení trimu. Ve výsledcích se tři lodě dělíme o třetí až páté místo. Večeře a pak i grilování u Adama – je to pohoda a jsem spokojený. Krásný větrný den. Skvělé závodění – a to předpověď ukazovala, že nebude foukat.

Slovensko_2016_59

neděle 14.8.2016

Hladina je lesklá. Takže lodě připravené, ale vítr žádný. Až před polednem jdeme na vodu. Moc to nejezdí a ztrácíme. Starty máme poměrně povedené, ale ve slabém větru to moc nestoupá. Opravený výtah spinakru sice umožňuje ho při značném úsilí vytáhnout, ale optimální to není a v poslední rozjížďce dokonce utrhnu očko, jak to rvu. Už při první rozjížďce se nám Honza utrhnul a když to zopakoval i v těch dalších, bylo rozhodnuto. A to jsem ho sportovně nevytlačil před čáru. Ale stejně sportovně nás nechali udělat bílou kluci, kdy jsem se tam prosmýkl za Opťáky. Celkově ten objezd bílé mi hezky vycházel. Poslední rozjížďka už byla vysloveně o trpění ve slabém vánku. Ale bylo slunečno a teplo, tak to stálo za to. Nakonec škrtáme šestku a pětku, takže jsme celkově pátí. Prakticky jsme zachovali pořadí. Balíme Adamovi loď, pak stan a ve čtyři jedeme zpět, abychom byli po půlnoci doma.